zondag 29 juni 2008

villa Nova


Het is niet zo'n geslaagd plaatje, ik geef het toe. Maar het begin is er en ik heb geleerd geduld te hebben, dan valt het schoonste aller dingen je vanzelf toe: zoals vandaag met onze niet te overtreffen Pjotr . Een opname uit duizenden. Als het niet zo hard regende zou ik er zelf gaan staan, op die plek en genieten van de kloof tussen de twee dorpen die na de gevoelsmatige verdwijning in de vorige eeuw nu ook visueel volledig aan het verdwijnen is. Ik ben niet meer jaloers op de man zijn archief nu hij het met mij én hele wereld wil delen. Benieuwd wat er nog meer uit te voorschijn komt.
Hier een opname van de bewoner Albert Verweij in de bibliotheek van zijn Villa Nova .
De villa was gelegen naast de woning van de schoonmoeder van Albert Verweij "Villa Liesbet". Mooi getekend door Leon Senf wordt het huis weergegeven in het boekje van dochter Mea Verweij De geschiedenis van een kraai. Een dochter van Leon Senf huwt met Mea's broer Jan Verweij. Om zo maar is te spreken van nauwe familierelaties in de kunstenaarskringen binnen het Noordwijkse!
Albert Verweij wordt naar zijn laatste rustplaats gebracht.

De straat die te Noordwijk naar de bekende schrijver werd vernoemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten