dinsdag 16 maart 2010

Van Oranjeweg tot Parallelboulevard


Vandaag nog even terug naar de mooie jaren zestig de aanleiding hiertoe leest Noordwijkse Huizen in de digitale-brievenbus:

"Mijn oog viel op een oude ansicht met een inkijkje in de Oranjeweg . Daarop zie ik het huis waar we in 1960/61 op vakantie zijn geweest, t.w. het pand Oranjeweg 6 van de fam. van der Niet. Het betreft het 2 onder 1 kap blok na de villa rechts. De fam. van der Niet woonde 's-zomers in het benedenhuis en verhuurde het bovenhuis. Het huis had volgens mij geen tuin maar een groot dakterras achter. Het huis was kennelijk zo groot dat er 2 families (v.d Niet v+m+4d) + wij (v+m+4z+1d) in ondergebracht konden worden. De Oranjeweg was in die tijd volgens mij iets anders bebouwd. De Villa rechts kan ik mij niet herinneren, maar wel de villa's verderop, w.o. "Pollux" en "Castor". Aan de overzijde van de straat stond volgens mij ook een villa en linksvoor was een pleintje met enkele nieuwere winkels waar je o.a. zonnebrand en strandartikelen kon kopen."
Tenslotte:
"Ik kan overigens op het internet de Oranjeweg niet meer terugvinden, bestaat die nog wel?"

Nee, de Oranjeweg van toen is verdwenen en opgegaan in de Parallelboulevard. Maar die reclamanten van toen, ze hebben gelijk gekregen denkt Noordwijkse Huizen. De aanleg van de Parallelboulevard is -wat het uiterlijk van de badplaats betreft- een jammerlijke misser gebleken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten