zaterdag 28 maart 2009

Huize De Lindenhof


Vandaag krijgt u een cadeautje van me. Uit familiebezit. Een prachtige Braakman foto van de tuin van 'De Lindenhof' met twee dienstmaagden in vol ornaat.

Die linkse dat is me "nichie", wees mijn tante vroeger aan en noemde de daarbij behorende naam. Mijn jeugdige overmoed besloot die naam voor altijd te onthouden. Opschrijven was niet nodig. Dacht ik toen! Tante en mijn geheugen, ze zijn allebei verleden tijd. Het blijft gissen. Maar denk eens mee: Doet de naam van der Weijden bij iemand een belletje rinkelen?

Dat ' De Lindenhof ' is bewoond door notaris van der Schalk, vader van de beroemde schrijfster Henriette Roland Holst-van der Schalk , het is u vast genoegzaam bekend. Dat 'De Lindenhof' een functie als kinderbuitenkliniek van het Leidse Academische Ziekenhuis heeft vervuld, is waarschijnlijk lang vergeten.

Dan een wonderlijke speling van het lot of van een erfelijke belasting, de naam van de directeur is dokter A.Schweitzer !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten