maandag 9 januari 2017

De Intuïtie van de Noordwijkse Blogger; Kleurrijk Prentenboek aflevering 1





"Onwijs lekker ventje" sprak mijn bejaarde tante - nu zaliger-, vele jaren geleden onderwijl de knie stevig omvattende van de haar bezoekende hoogwaardigheidsbekleder .......ze zag 94 lentes jong, toekomst in hem,,,,,maar dat is weer een heel andere geschiedenis. Voor u een aanvulling op het prachtige verhaal over Dominicus van Konijnenburg met respect voor de toegepaste intuïtie van de doorsnee Noordwijk Blogger....... Twijfelgeval! Het jaar is 2008, in mijn nog prille prille jeugd, viel hij me op, het gesoigneerde knaapje tussen het veranda geweld van Hotel van Konijnenburg........leest u het maar na! .Goed. Om kort te gaan het blijft een prachtig resultaat zoveel te ontdekken aan de hand van een oude foto..........na de intuïtie nu ook de inspiratie, .......er is nog veel meer familie van Konijnenburg. Het komt eraan.....



uit de blog Noordwijkse Huizen van dinsdag 23 september 2008
Hotel Konijnenburg
De man had er oog voor. Ook in de tegenwoordige reclame-wereld had hij de top gehaald. De Baddirectie van Konijnenburg biedt in de Roermondenaar van 28-08-1888 kamers disponibel aan. Lijkt me een stoere kerel, die bad-directie, maar welke van die kerels is het nu? Zelf denk ik die man met dat stokje. Houdt vanuit de achtergrond het hele boeltje in de gaten en deelt als het niet naar zijn zin loopt, rake tikken uit.



De voorste heer? Beetje jong nog, vast de oudste zoon en opvolger in opleiding.

De meest rechtse man? Meer de aangetrouwde schoonzoon met op links de postbesteller met een telegram.
De zittende heer, met veel goud op de borst. Ook een grote kanshebber moet ik zeggen. Heeft die blik in zijn ogen van 'ik verdeel en heers'!

Ten slotte de middelste jongeman, duidelijk de jongste zoon. Beetje play-boy, je ziet hem zo de bink uithangen in het café! Zit altijd achter de dienstertjes aan! Als die straks de boel er maar niet doorjaagt! De tijd zal het leren!



Geplaatst door noordwijkse villas op 09:44