zaterdag 16 november 2013

Intocht Sinterklaas in Noordwijk

Hij is er weer hoor........als Noordwijkse Huizen goed is geïnformeerd zwalkt de oude man nu rond in de verscheiden winkelcentra van Noordwijk. Tranen met tuiten stromen langs zijn baard......herinneringen! "Vroeger, " mompelt hij zachtjes voor zich uit, "was er nog mijn grootse entree op het balkon van het ' Hof van Holland ' , een eeuwenoude herberg aan de Voorstraat, waar ik----mocht ik mijn ouders geloven----in een uur van passie, in het stro van een stal daar, ben verwekt. Daar - onder dat balkon werd mij een welkom gezongen uit duizenden kinderkelen......en nu......kijk mij eens aan, verworden tot commercieel uitgebuite ouwe dwaas, strompel ik, omringd door een orkest van hoempatoeterende witte Pieten die glutenvrije pepernoten in plastic zakjes uitdelen,  van winkelier naar winkelier........"  De man zit duidelijk in een dipje........zing hem dus vrolijk toe, mocht u hem ergens tegenkomen.........en vergeet niet uw schoen te zetten......vanwege die winkeliers, begrijpt u wel.....


Zó druk werd het in 2013 op het strand!