maandag 3 augustus 2015

De Competitie, Noordwijk 3 augustus

Villa  Stirum, wie kent haar niet! Al was het alleen maar uit een van de vele afleveringen van Blog Noordwijkse Huizen.......nooit gelezen?  Het is zo makkelijk.....woorden intikken  in de zoekvakken daar verschijnen  de afleveringen stuk voor stuk.....dan weet u weer dat met de bouw van de villa werd gestart door één van de aandeelhouders van maatschappij  te Toekomst, de ontwikkelingsmaatschappij die Noordwijk van vissersplaats in  Badplaats moest herscheppen. U ziet, eigenlijk is  er niets veranderd op het gebied van bouwexploitatie. Goed, dat weet u nu weer. Door naar de firma Dobbelmann die maar gelijk het hele duinnaar zich vernoemde maar het mooiste verhaal komt van Carla, druk het hieronder nog even voor u af!

Het Verhaal van Villa Stirum en Noordwijks Duinen:



Een reactie van Carla op Villa Stirum luidt als volgt:
"Ik kan hier nog een leuke aanvulling geven. In deze villa, ben ik geboren, op 3 augustus 1946. Mijn tante ( Marie van Reijzen )pachtte die villa, en dreef er in die tijd, een kinderpension, genaamd "Hollands Duinen". Mijn ouders woonden enige tijd bij haar in. Ik heb er ook wel foto`s van!"
Die foto's houdt Noordwijkse Huizen nog maar even tegoed. Maar dat 'Hollands Duinen' goede zorg biedt lijkt boven alle twijfel verheven gelet op de schare deskundig personeel waarvoor in de loop der jaren wordt geadverteerd!







Mocht u opmerkingen of aanvullingen hebben op  al deze  geschiedenissen,  voel u vrij  om te reageren.....