dinsdag 2 februari 2021

BEROEMD ZIJN: HOE LEUK IS HET!



Een verzetje op zijn tijd. Wie heeft daar nu geen behoefte aan?  FF heel iets anders dan de gewone dagelijkse sleur. Eigenlijk volkomen dwars aan het vreedzame karakter van een begripvolle en vriendelijke uitnodiging  om er eens super keun tussen  uit te gaan.  Je  stemt luid juichend toe 'Yes'  maakt een vreugdedansje met je vriendjes, maar dan, slaat de feestelijke stemming om en kleurt naar een grimmig geschreven oproep tot strijd:  "VERZET-JE". 


Wat heeft het je gebracht in je leven? Een open vraag waarschijnlijk volgt er nooit een antwoord aan zijn interviewer. Waarom ook.  Waarom een antwoord geven aan een ouwe wereldburger van gevorderde  levensjaren nog altijd volkomen bij zinnen  naar mijn mening. Totdat tot mijn verbijstering op zaterdagmorgen ll. te 10 uren vm de voordeurbel schelt(td). Ik ruk alle veiligheidssloten en kettingen los , op één na (doet u OUDERE bewoner vooral DE DEUR NIET OPEN.  Dat doe ik wel, en zie een soort kruisridder, in een wapperende vuilnis zak voorzien Maltees Rood Kruis mij vriendelijk van achter zijn mondkapje toe knikken. Beetje jong nog! Hij zegt in naam van het Rode Kruis en samenwerking met de Gemeente Noordwijk een inbreuk te mogen doen op mijn bejaarde leven. Hij stopt een puzzelboekje in mijn  hand ook een vragenlijst. Doet best pijn, dat geduw door die supersmalle kier in de deur.  Komt mij door veelvuldig en veelal niet vergoed (nee hoor moet u voor bij de politiek zijn}  medicijn gebruik, nog op heel wat blauwe plekken te staan Ach je leert er mee te  leven deelt professor dr  mij in een zeer persoonlijk onderhoud mee....... Ik kijk vluchtig het boekje in. Bent u eenzaam? Was het maar waar . Het is de meest voorkomende puzzel in mijn drukke leven. Maar gelukkig komt het antwoord al op he volgende blad. De UITLEG van wat een puzzel is. Nu Werkt helaas mijn printer niet. Hij gaat er even uit om te synchroniseren. Ik volg zijn voorbeeld. Maar morgen kom ik hier terug. Daar wordt ik blij van!!!!! 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten