"Met de dief erop" werd het ontvreemde rijwiel uit Zoeterwoude door de Noordwijkse Hermandad teruggevoerd naar de gebroeders Versteege in de Zeestraat. Fiets thuis, dief in het gevang, zo kwam het allemaal weer helemaal terecht!
maandag 11 januari 2010
Zwijntjesjagen in de Zeestraat
"Met de dief erop" werd het ontvreemde rijwiel uit Zoeterwoude door de Noordwijkse Hermandad teruggevoerd naar de gebroeders Versteege in de Zeestraat. Fiets thuis, dief in het gevang, zo kwam het allemaal weer helemaal terecht!
zondag 10 januari 2010
De Noordwijkse Winter van 2010
Vers voor u van de webcam geplukt: de Noordwijkse Winter van vandaag. Mooi toch? Net zo mooi als deze maar die is nog van vorig jaar!
De Noordwijkse Winter van 1963
zaterdag 9 januari 2010
Noordwijk Uren Zonder Stroom
Dat was toen. Noordwijk uren zonder stroom! Vandaag werd de gehele Bollenstreek het slachtoffer van een stroomstoring . Op ongeveer de ijzigste dag van het jaar werd het koud en....donker. Zonder straatverlichting was het beangstigend duister in onze badplaats. Om 19.30 uur ging het licht uit om pas om 23.00 uur weer aan te gaan. In 'Noordwijkse Huizen' bleef het gelukkig nog lang gezellig: met de buren, met een wijntje en een hapje, kaarslicht en sterke verhalen. Geen centje pijn!
Drogisterij Wed.J.Baalbergen
Bij het zien van de foto van het winkeltje van Baalbergen in de Hoofdstraat, ruik ik de geur van de pepermuntjes, eau de cologne, het hout van de klompen, groene zeep en nog meer van die nostalgische geurtjes. Lekker!


Haal maar voor een dubbeltje witkalk. Wanneer dat de opdracht was dan was het alweer voorjaar en tijd voor de schoonmaak. De gezichten van winkelier Baalbergen -Broer Frits- die in de winkel werd bijgestaan door zus en echtgenote. Mooie herinnering op deze door sneeuw bedreigde dag.
En dat gevonden fotozakje? 'Noordwijkse Huizen' had het gewoon even afgegeven in de Hoofdstraat 49, was het vast goed terechtgekomen.
Haal maar voor een dubbeltje witkalk. Wanneer dat de opdracht was dan was het alweer voorjaar en tijd voor de schoonmaak. De gezichten van winkelier Baalbergen -Broer Frits- die in de winkel werd bijgestaan door zus en echtgenote. Mooie herinnering op deze door sneeuw bedreigde dag.
En dat gevonden fotozakje? 'Noordwijkse Huizen' had het gewoon even afgegeven in de Hoofdstraat 49, was het vast goed terechtgekomen.
vrijdag 8 januari 2010
Visie Burgemeester van der Mortel
Noordwijk: "een vroolijk bad- en sportleven" het zijn de woorden van burgemeester J.B.V.M.J. van der Mortel in een interview in het Leidsch Dagblad. Daar geeft de burgemeester zijn visie op de toekomst van de Badplaats Noordwijk. In crisistijd. Tijdens zijn ambts-periode speelde Noordwijk een belangrijke rol in het mondaine leven van de roaring thirties. De toenmalige jet-set vermaakt er zich: tennis, golf, schaak, schermen, paardensport op wereldniveau lokten de grootsten der aarde naar de luxe hotels en restaurants. Internationale sterren verblijven er of treden er op. Noordwijk bruist. Moet toch weer kunnen, hoop je dan!
donderdag 7 januari 2010
Burchten en Bergen
Nu de sneeuwbergen zo langzaam aan beginnen te vervelen, sleept Noordwijkse Huizen u door de winter heen naar de warme zomermaanden. Zon en zand. Burchten bouwen.

Ruim 175 kinderen doen er aan mee. Onder de prijswinnaars bekende namen: Wolf, Hatto en Rudolf Tappenbeck. De zandwerkers! Zoek nog eens gezellig verder in de namenlijst van adelijke maar vooral zeer welgestelde families. Leuk vermaak voor de lange winteravonden. Tot in augustus. Ze zouden de winterslaap voor mensen weer in moeten voeren!
Ruim 175 kinderen doen er aan mee. Onder de prijswinnaars bekende namen: Wolf, Hatto en Rudolf Tappenbeck. De zandwerkers! Zoek nog eens gezellig verder in de namenlijst van adelijke maar vooral zeer welgestelde families. Leuk vermaak voor de lange winteravonden. Tot in augustus. Ze zouden de winterslaap voor mensen weer in moeten voeren!
Abonneren op:
Posts (Atom)