zaterdag 18 oktober 2008

Groentedrogerij De Kwakel

Nooit heb ik geweten dat Noordwijk in het bezit was van een echte groenteveiling. Het lukte ook niet er iets over te vinden. Tot een lumineus idee mijn brein verlicht: Zoek Boekje! Dus opstaan van achter de computer, één trap op klimmen en daar staat het: Noordwijks kruiden- en bollenteelt, aflevering IX uit'Op zoek naar het verleden, de geschiedenis van Noordwijk'.
De eerste die ik aantref na het openslaan [én lach niet|] is wonderdokter de Haas. Het hele verhaal breed uitgemeten. Het staat als aanvulling bij 'De kwakzalver'!
Nu vertelt Kees Verweij de auteur van het boekje wel over de groentedrogerij 'De Kwakel' maar niet over de groenteveiling. Omdat elk inzicht op dit gebied me vreemd is, hou ik het er maar even op dat het inwisselbaar is....... maar, gerust op de juiste afloop ben ik niet.


De lokatie aan de Kwakelbrug zou kunnen, maar in deze blog heb ik wel heel erg vertrouwd op mijn intuïtie. Zou een deskundige natuurlijk nooit doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten